Bitwa nad SCHIP
Ponowne zezwolenie na państwowy program ubezpieczeń zdrowotnych dla dzieci (SCHIP), który do niedawna uważano za rutynową sprawę z powodu sukcesu programu w poszerzaniu zasięgu dzieci pracujących ubogich, został uwikłany w szerszą walkę o ideologie, które dzielą partie polityczne. Natychmiastowa walka o ponowne zatwierdzenie SCHIP, którego mandat prawny upływa 30 września, wznowi się tej jesieni, ponieważ Demokraci, którzy dowodzą Izbą i Senatem za pomocą marnych marż, starają się przeciwstawić prezydentowi Bushowi, który powiedział, że zawetuje SCHIP rachunki zatwierdzone przez obie izby, ponieważ zezwalają na zbyt duże wydatki i idą za daleko w federalizacji opieki zdrowotnej . W ostatnich dniach, zanim Kongres przełamał letnie wytchnienie, Senat przeciwstawił się zagrażającemu weto Busha i podkreślił popularność SCHIP na ponadpartyjnej drodze do ponownej autoryzacji programu przez 5 lat w głosowaniu od 68 do 31. Demokraci House zatwierdzili bardziej ekspansywną wersję przez głosowanie 225 do 204, ale poparło go tylko 5 Republikanów. Ponieważ zatwierdzony przez Izbę projekt ustawy również uchyliłby zbliżającą się redukcję płatności Medicare dla lekarzy, rozszerzy korzyści profilaktyczne dla beneficjentów Medicare i zwiększy wsparcie dla wybranych szpitali (a także wyeliminuje wyższe płatności z tytułu Medicare w prywatnych planach, w porównaniu z opłatą za usługi). ), przyciągnęła wsparcie Amerykańskiego Stowarzyszenia Medycznego i powiązanych organizacji lekarzy, a także potężnego lobby seniora (AARP). To wsparcie dodaje siły wysiłkom demokratów, aby pokonać opozycję administracji, ale także komplikuje ten proces.
Odsetek dzieci bez ubezpieczenia zdrowotnego, w zależności od poziomu dochodów rodzinnych (1997-2005). Dane pochodzą z Ku L. Medicaid: poprawa zdrowia, ratowanie życia. Centrum analizy priorytetów budżetowych i politycznych krajowych danych z badania ankietowego w sprawie zdrowia, sierpień 2005 r.
SCHIP został utworzony w 1997 r. Jako próba dwustronna mająca na celu zapewnienie ochrony dzieciom mieszkającym w rodzinach o zbyt dużych dochodach, aby zakwalifikować się do Medicaid, ale nie na tyle, aby pozwolić sobie na prywatne ubezpieczenie (patrz wykres liniowy) .1 Szacuje się, że 91% dzieci jest ubezpieczonych przez SCHIP pochodzą z rodzin o dochodach poniżej 200% federalnego poziomu ubóstwa lub 41,3 USD dla czteroosobowej rodziny w 2007 r. Przed uchwaleniem SCHIP tylko 11 państw obejmowało dzieci w rodzinach, które osiągnęły poziom dochodu równy 185% lub wyższy. Do 2006 r. 42 kraje objęły dzieci o dochodach rodzinnych wynoszących 200% poziomu ubóstwa, w tym 7 państw (w których koszty utrzymania są szczególnie wysokie), które ustalają progi dochodów dla kwalifikowalności SCHIP na poziomie 300% poziomu ubóstwa. W ostatnich listach, które podkreślały silne poparcie państwa dla SCHIP, 43 gubernatorów wezwało Busha i przywódców Kongresu do zebrania się w imieniu ponownej autoryzacji programu przed jego datą wygaśnięcia.
Administracja odpowiedziała nową salwą, która wpłynie na państwa, które starają się pokryć dzieci z dochodami rodzinnymi na poziomie 250% federalnego poziomu ubóstwa – 51 625 USD dla czteroosobowej rodziny. Około 16 państw uzyskało zgodę federalną na rozszerzenie lub przekroczenie tego poziomu. Nowa polityka będzie wymagać od państw wykazania, że przyjęły co najmniej 95% dzieci w stanie poniżej 200% federalnego poziomu ubóstwa przed przyjęciem dzieci o wyższych dochodach rodzinnych
[patrz też: jezierski jarocin, endoskopia kapsułkowa cennik, apteka skoczów dyżur ]