Skip to content

Porównanie lekarzy o efektywności

3 tygodnie ago

561 words

W ciągu ostatniego dziesięciolecia publiczne raportowanie na temat wyników opieki zdrowotnej stało się coraz bardziej powszechne. Jednak podczas gdy większość raportów dotyczyła jakości opieki w organizacjach zajmujących się opieką zdrowotną, szpitalach lub dużych praktykach medycznych, nabywcy opieki zdrowotnej koncentrują się teraz na określeniu, którzy lekarze zapewniają najlepszą opiekę w najbardziej efektywny sposób. Odpowiedni sposób mierzenia wydajności lekarzy – i właściwe wykorzystanie takich pomiarów – jest kwestią rozbieżności między tymi, którzy płacą za opiekę zdrowotną a tymi, którzy ją świadczą. Wiedza na temat skuteczności lekarzy może być pomocna dla pacjentów, którzy coraz częściej mają trudności z zapewnieniem składek, odliczeń i współubezpieczenia. Może to również zmotywować lekarzy do pilnie potrzebnych wysiłków na rzecz poprawy wydajności. Średnie wydatki na opiekę zdrowotną dla czteroosobowej rodziny w Stanach Zjednoczonych przekraczają teraz całkowite roczne zarobki pracownika pobierającego minimalną płacę. Takie obawy dotyczące przystępności cenowej wśród pracowników i ich pracodawców doprowadziły do wielu planów zdrowotnych, aby przypisać lekarzy do szczebli w oparciu o środki wydajności i jakości, budząc gniew niektórych lekarzy.
Podstawowe problemy związane z wykorzystaniem środków zapewniających efektywność lekarzy przez konsumentów i nabywców opieki zdrowotnej. Jakie są kontrowersje związane z zastosowaniem oceny skuteczności lekarzy przez konsumentów i nabywców. Czy można znaleźć rozsądne kompromisy między lekarzami i tymi dwoma rodzajami klientów . Wspólne zrozumienie różnych punktów widzenia w sześciu kluczowych kwestiach (patrz tabela) może przyspieszyć konwergencję na średnim poziomie.
Po pierwsze, kto decyduje, kiedy miary efektywności są odpowiednie do wykorzystania przez klientów – klientów czy usługodawców. Lekarze twierdzą, że dostępne miary efektywności są niewystarczająco udoskonalone, podczas gdy konsumenci i nabywcy znajdują konsekwencje oczekiwania na udoskonalone środki, których nie można tolerować. Kluczowe pytania dotyczące metodologii obejmują najlepsze sposoby postępowania z przypadkami wysokimi kosztami, liczbę przypadków, w których lekarz powinien był zarządzać, zanim można będzie sensownie przeanalizować skuteczność i jak przypisać wydatek płatnika do konkretnego lekarza. Nie ma złotego standardu podejścia do tych pytań, a decyzje, które maksymalizują uczciwość wobec lekarzy często zagrażają użyteczności dla klientów. Na przykład, wyższe wymagania dotyczące minimalnej wielkości próbki oznaczają, że można ocenić mniej lekarzy.
Większość konsumentów oczekuje, że ich przedstawiciele (na przykład Consumers Union lub Zagat) powinni wybrać wskaźniki wydajności, którzy powinni zostać zaproszeni do komentowania, ale nie do zawetowania. Lekarze twierdzą, że pomiar wyników opieki zdrowotnej jest niezwykle złożony, że powszechnie dostępne dane rozliczeniowe opieki zdrowotnej nie mogą uchwycić tej złożoności, a społeczeństwo nie może zrozumieć wynikowych pomiarów. Chociaż lekarze uznają, że niektóre pomiary wydajności lekarzy są wystarczająco dokładne, aby informować o wewnętrznych wysiłkach zmierzających do poprawy wydajności, są nieufni w stosunku do wykorzystywania takich danych przez osoby z zewnątrz. Ich powody to sceptycyzm w odniesieniu do korekty stopnia ciężkości choroby, obawy o odpowiedniość rozmiarów próby w analizach skupionych na indywidualnych lekarzach oraz obawa przed innymi potencjalnymi źródłami nieuzasadnionego uszkodzenia reputacji lekarzy.
Druga walka dotyczy kompleksowych w porównaniu z wąskimi środkami efektywności
[przypisy: jezierski jarocin, dyżury aptek rybnik, stachursky iwona łaszczok ]

0 thoughts on “Porównanie lekarzy o efektywności”