Kontrola zaniedbanych chorób tropikalnych czesc 4

Takie szacunki stanowią ułamek rocznych kosztów leczenia za pomocą leków przeciwretrowirusowych lub bezpośrednio obserwowanej wielolekowej terapii gruźlicy.2 Ponadto najbardziej rozpowszechnione zaniedbane choroby tropikalne, zwłaszcza infekcja tęgoryjcem i schistosomatoza, często mają charakter endemiczny w przypadku malarii i HIV-AIDS, 4, 48-51 i mają znaczne współistniejące lub synergistyczne działanie. 49-51 Dlatego chemioterapia zapobiegawcza może mieć istotny efekt uboczny4. Tabela 3. Tabela 3. Ogólne wytyczne dotyczące profilaktycznej chemioterapii dla siedmiu najczęstszych zaniedbanych chorób tropikalnych. Aby katalizować integrację środków w celu kontrolowania zaniedbanych chorób tropikalnych, grupa partnerstw zaangażowanych w walkę z siedmioma najbardziej rozpowszechnionymi chorobami współpracuje ze sobą w Globalnej Sieci Zaniedbanych Chorób Tropikalnych. Sieć działa zgodnie z wytycznymi i algorytmami leczenia WHO oraz z zarządzaniem wektorowym i innymi środkami kontroli środowiska (Tabela 3) .44
Zintegrowana kontrola tych chorób na poziomie krajowym wymagać będzie znacznych środków finansowych, aby rozszerzyć zasięg lokalnych metod podawania leków na masę i ukierunkowanych metod leczenia. Amerykańska Agencja ds. Rozwoju Międzynarodowego ogłosiła niedawno 5-letnią nagrodę w wysokości 100 milionów USD na chemioterapię profilaktyczną dla 40 milionów ludzi, a Geneva Global przeznaczyła 8,8 milionów USD na prewencyjną chemioterapię w Rwandzie i Burundi (Rycina 2). Fundacja Billa i Melindy Gatesa przyznała 47 milionów dolarów, aby odpowiedzieć na ważne pytania dotyczące badań operacyjnych w celu skutecznej integracji. Nagrody te stanowią jednak ułamek ogólnych kosztów wymaganych do zwiększenia skali programów w Afryce subsaharyjskiej i gdzie indziej. Szacuje się, że pięcioletni program kontroli lub eliminacji głównych zaniedbanych chorób tropikalnych w Afryce Subsaharyjskiej może kosztować od około miliarda do 2 miliardów dolarów. Szacuje się, że od 2 do 9 USD za każdy rok życia skorygowany o niepełnosprawność (tj. Za każdy rok życia utracony w związku z niepełnosprawnością lub przedwczesną śmiercią) będzie można uniknąć odrobaczenia, 52 z oszczędnościami w wysokości do 47% poprzez integrację. 43 Koszty skoordynowanego kontrola lub eliminacja siedmiu najbardziej rozpowszechnionych zaniedbanych chorób tropikalnych stanowi stosunkowo niedrogą, ale silną interwencję w zakresie zdrowia publicznego. Jest to również priorytetowa inwestycja w kapitał ludzki i ograniczenie ubóstwa na świecie.53
Potrzeba nowych narzędzi kontroli
Pomimo ogromnych korzyści, zapobiegawcza chemioterapia z pakietem szybkiego oddziaływania nie wpłynie na trzy zaniedbane choroby tropikalne o najwyższym wskaźniku śmiertelności – choroba Chagasa, ludzka afrykańska trypanosomatoza i trzewiowa leiszmanioza. Strategie kontrolowania tych chorób opierają się na inwigilacji, wczesnej diagnozie i leczeniu oraz kontroli wektorowej. 177,54,55 Te kryteria skutecznej kontroli stanowią wyzwanie z powodu braku odpowiednich narzędzi diagnostycznych i bezpiecznych leków. Do tej pory największe sukcesy w kontrolowaniu choroby Chagasa i ludzkiej afrykańskiej trypanosomatozy wystąpiły w wyniku kontroli wektorowej. Kontrola wektorowa znacznie ograniczyła przenoszenie choroby Chagasa w pięciu krajach Ameryki Południowej.54 Przeniesienie ludzkiej trypanosomozy afrykańskiej zostało zredukowane dzięki zastosowaniu prostych, zaimpregnowanych pułapek tse-tse, które uzupełniają nadzór i środki diagnostyczne.
Chociaż dostępne są strategie kontroli i eliminacji ludzkiej afrykańskiej trypanosomatozy, leiszmaniozy i choroby Chagasa, ostatecznie 5657 sukcesów niemal na pewno będzie zależał od dostępu do nowych i opłacalnych produktów w celu poprawy kontroli.
[więcej w: stachursky iwona łaszczok, papas debica, apteka skoczów dyżur ]

Zobacz też: # czarter jachtów motorowych mazury bez patentu, # fizjoterapeuta oświęcim, # mezoterapia igłowa warszawa,