Infekcje wirusowe Chikungunya

Przegląd Weaver a i Lecuita (wydanie z 26 marca) na gorączkę chikungunya wspomina, że choroba może zmienić jakość życia do 6 lat.2 Na podstawie naszego doświadczenia klinicznego można wyróżnić dwa rodzaje uporczywych chorób reumatycznych gorączki post-chikungunya. Wyróżniony.2 Około 95% pacjentów, którzy nadal odczuwają ból powyżej 3 miesięcy po ostrym zakażeniu, ma zróżnicowane cechy układu mięśniowo-szkieletowego, ale nie zapalenie wielostawowe i wykazuje znaczną poprawę w przypadku długotrwałego podawania niesteroidowych leków przeciwzapalnych (ściśle ograniczając stosowanie glukokortykoidów), środków przeciwbólowych i leczenia miejscowego w tym fizjoterapia.3 W przeciwieństwie do innych 5% pacjentów spełnia kryteria przewlekłego reumatyzmu zapalnego (reumatoidalne zapalenie stawów, zapalenie stawów kręgosłupa lub niesklasyfikowane zapalenie wielostawowe), o potencjalnie destrukcyjnym przebiegu, 2,4 i wymaga modyfikacji przeciwreu matycznej modyfikującej przebieg choroby leki (takie jak metotreksat), zgodnie z zaleceniami reumatologów.3 Te dwa odrębne post-chikung Profile oceny gorączki unya należy rozróżnić w ocenie prób terapeutycznych lub badań biomedycznych, ponieważ leżące u ich podstaw mechanizmy immunologiczne i wirusowe (w tym usuwanie antygenu i rezerwowe sanktuaria) prawdopodobnie będą się różnić między nimi.5 Konieczne jest zrozumienie patogenezy gorączki post-chikungunya. poprawić strategie terapeutyczne dla milionów dotkniętych pacjentów na całym świecie. Fabrice Simon, MD, Ph.D. Emilie Javelle, MD Laveran Military Homes Hospital, Marsylia, Francja simon-fr Philippe Gasque, MD, Ph.D. Université de la Réunion, Saint Denis, Réunion Nie zgłoszono żadnego potencjalnego konfliktu interesów związanego z tym pismem. 5 Referencje1. Weaver SC, wirus Lecuit M. Chikungunya i globalne rozprzestrzenianie się choroby przenoszonej przez komara. N Engl J Med 2015; 372: 1231-1239 Full Text Web of Science Medline 2. Javelle E, Ribera A, Degasne I, Gauzere BA, Marimoutou C, Simon F. Szczególne postępowanie w przypadku chorób reumatycznych po-chikungunya: retrospektywne badanie 159 przypadków na wyspie Reunion w latach 2006-2012. PLoS Negl Trop Dis 2015; 9: e0003603-e0003603 Crossref 3. Simon F, Javelle E, Cabié A i in. Francuskie wytyczne dotyczące zarządzania chikungunya (ostre i trwałe prezentacje) Listopad 2014 r. Med Mal Infect (w druku). 4. Ganu MA, Ganu AS. Post-chikungunya chroniczne zapalenie stawów – nasze doświadczenia z DMARDs w ciągu dwóch lat obserwacji. J Assoc Physicians India 2011; 59: 83-86 Medline 5. Hoarau JJ, Jaffar Bandjee MC, Krejbich Trotot P, i in. Trwałe przewlekłe zapalenie i infekcja przez alfawirusowy artretyczny chikungunya pomimo silnej odpowiedzi immunologicznej gospodarza. J Immunol 2010; 184: 5914-5927 Crossref Web of Science Medline Podczas wybuchu gorączki chikungunya w 2014 roku n a Martyniki około 144 000 pacjentów (37% populacji) miało ostre objawy. Ciężka choroba z ostrą dysfunkcją narządów została opisana u 240 pacjentów z udowodnioną gorączką chikungunya i była odpowiedzialna za 47 zgonów, wszystko ze względu na współistniejące choroby. Później wyzwaniem było leczenie pacjentów z przewlekłym stadium gorączki chikungunya (definiowanej jako utrzymywanie się objawów po 12. tygodniu). W badaniu prospektywnej kohorty 224 pacjentów ambulatoryjnych z potwierdzoną ostrą gorączką chikungunya stwierdziliśmy uporczywe objawy w 12. tygodniu u 61% pacjentów i 24 w tygodniu u 49% pacjentów. Uporczywe objawy to głównie ból mięśniowo-szkieletowy, ból neuropatyczny lub jedno i drugie; obserwowano również przewlekły reumatyzm zapalny. Zapewnienie opieki osobom cierpiącym na przewlekłe objawy było trudne i skłoniło nas do otwarcia usługi na konkretne konsultacje. Lekarze ogólni mogą skierować swoich pacjentów ze złoż onymi współistniejącymi schorzeniami do zespołu specjalistów od bólu, fizjoterapeutów, reumatologów, psychiatrów i specjalistów od chorób zakaźnych pracujących wspólnie. Z naszego doświadczenia wynika, że ta interdyscyplinarna opieka nad pacjentami z przewlekłą fazą gorączki chikungunya jest niezbędna i powinna zostać podjęta na początku każdej nowej epidemii. André Cabié, MD Centre d Investigation Clinique 1424, Fort-de-France, Martynika andre. -fortdefrance.fr Martine Ledrans Regionalny Urząd Francuskiego Instytutu Zdrowia Publicznego Antilles-Guyane, Martynika, Francja Sylvie Abel, MD Szpital Uniwersytecki Martyniki, Fort-de-France, Martynika Nie zgłoszono żadnego potencjalnego konfliktu interesów związanego z tym pismem. Odpowiedź Autorzy odpowiadają: dziękujemy Simonowi i współpracownikom za podkreślenie, jak napisaliśmy w naszym przeglądzie, że nie wszyscy pacjenci z zakażeniem wirusem chikungunya z przewlekłymi objawami maj ą zapalenie stawów lub spełniają kry [podobne: stomatolog wrocław, leczenie żylaków, pomoc psychologiczna ]

[przypisy: dyżury aptek rybnik, papas debica, arbet szczecin ]

Zobacz też: # fizjoterapeuta oświęcim, # fotel kosmetyczny elektryczny, # sterownik schładzalnika mleka,