Finasteryd dla łagodnej hiperplazji prostaty

W mojej podstawowej praktyce internistycznej najczęstszymi objawami, które słyszę od mężczyzn z rozrostem gruczołu krokowego są nocne oddawanie moczu i częstotliwość oddawania moczu. Czy Dr Gormley i jego współpracownicy (wydanie z 22 października) mogliby wyjaśnić, dlaczego te objawy nie zostały zawarte w kwestionariuszu objawów. Ponadto, chociaż chciałbym złagodzić objawy choroby u moich pacjentów, trudno mi zdecydować, które z nich należy leczyć finasterydem. Czy autorzy stwierdzili, że mężczyźni z konkretną grupą objawów i objawów częściej reagowali na finasteryd.
D. Michael Geller, MD
Nalle Clinic, Charlotte, NC 28262
Odniesienie1. Gormley GJ, Stoner E, Bruskewitz RC, i in. Wpływ finasterydu u mężczyzn z łagodnym rozrostem gruczołu krokowego. N Engl J Med 1992; 327: 1185-1191
Full Text Web of Science MedlineGoogle Scholar
W badaniu Gormley i wsp. Zmniejszenie objętości gruczołu krokowego ustąpiło po sześciu miesiącach leczenia finasterydem. Czy istnieje ograniczenie do zmniejszenia objętości gruczołu krokowego – a także w objawach – które mogą wystąpić. Czy wzrost objętości prostaty po zakończeniu leczenia finasterydem wystąpił u mężczyzn leczonych tym lekiem przez krótszy okres.
Natężenie przepływu moczu zależy od siły wypieracza oraz oporu wylotowego. We wcześniejszych badaniach zależności między szybkością przepływu a wiekiem osoby badane nie charakteryzowały się urodynamicznie pod względem obecności niedrożności gruczołu krokowego lub upośledzonej kurczliwości wypieracza [2, 3]. Chociaż wzrost prostaty może powodować zarówno niedrożność, jak i wtórną dekompensację wypieracza, zaburzenia układowe i leki również mogą wpływać na wypieranie i funkcję wypływu i często nie są wykluczone jako czynniki3. Zatem spadek natężenia przepływu moczu wraz z wiekiem może odzwierciedlać nie tylko naturalną historię przerostu prostaty3, ale także zależne od wieku lub choroby zmniejszenie kurczliwości wypieracza. Mając to na uwadze, Gormley et al. Może nie być przedwczesny. do wniosku, że poprawa o 3 ml na sekundę w szybkości przepływu u mężczyzn leczonych finasterydem przedstawia przesunięcie o około 15 lat w naturalnym przebiegu choroby .
Biorąc pod uwagę powszechną niezgodność pomiędzy istotnością statystyczną a wagą kliniczną, czy autorzy mają informacje na temat globalnej satysfakcji pacjentów i ich jakości życia, i czy mogą podać nam liczbę mężczyzn, którzy zdecydowali się kontynuować przyjmowanie finasterydu po zakończeniu badania.
Catherine E. DuBeau, MD
Brigham and Women s Hospital, Boston, MA 02115
3 Referencje1. Stoner E. Kliniczne działanie inhibitora 5.-reduktazy, finasterydu, na łagodny rozrost gruczołu krokowego. J Urol 1992; 147: 1298-1302
Web of Science MedlineGoogle Scholar
2. Jorgensen JB, Jensen KM, Mogensen P. Zmiany związane z wiekiem w zmiennych przepływu moczu i wzorcach krzywych przepływu u starszych mężczyzn. Br J Urol 1992; 69: 265-271
Crossref MedlineGoogle Scholar
3. Drach GW, Layton TN, Binard WJ. Mężczyzna szczytowy przepływ moczu: relacje do objętości unieważnione i wieku. J Urol 1979; 122: 210-214
Web of Science MedlineGoogle Scholar
Zajmuję się charakterystyką wpływu finasterydu na funkcje seksualne w streszczeniu artykułu Gormley et al jako nieznacznie zwiększone ryzyko dysfunkcji seksualnych . Autorzy nie mówią, jak oceniano funkcję seksualną. Czy mężczyźni pytali jednoznacznie o funkcje seksualne każdego miesiąca, czy każdy z nich wypełnił kwestionariusz dotyczący objawów, czy też raporty o dysfunkcjach seksualnych oparte na odpowiedziach na ogólne pytanie dotyczące skutków ubocznych. Te trzy metody mogą skutkować różnymi poziomami kompletności w ocenie problemu1.
Ponadto działania niepożądane związane z funkcjami seksualnymi nie były analizowane ani omawiane w odniesieniu do zindywidualizowanego ryzyka i wpływu na jakość życia. Wpływ tych działań niepożądanych u każdego człowieka będzie zależał od jego podstawowej aktywności seksualnej i stopnia, w jakim wszelkie dysfunkcje seksualne powodują dystres. Mężczyźni, którzy byli aktywni seksualnie przed badaniem prawdopodobnie częściej mieli zaburzenia seksualne podczas leczenia finasterydem, niż ci, którzy nie byli aktywni. Czy w tej próbie oceniano aktywność seksualną linii bazowej. Czy występowanie zaburzeń seksualnych podczas badania może być związane z poziomem aktywności seksualnej w linii podstawowej lub z innymi czynnikami, takimi jak wiek, obecność innych problemów medycznych lub stosowanie innych leków. Odpowiedzi na te pytania pomogłyby wnioskować twórcom w lepszej perspektywie.
Brent A. Blumenstein, Ph.D.
Fred Hutchinson Cancer Research Center, Seattle, WA 98104
3 Referencje1. Sugarbaker PH, Barofsky I, Rosenberg SA, Gianola FJ. Ocena jakości życia pacjentów w badaniach klinicznych mięsaka kończyn. Surgery 1982; 91: 17-23
Web of Science MedlineGoogle Scholar
2. McSweeney AJ, Labuhn KT. Przewlekła obturacyjna choroba płuc. W: Osoba D, wyd. Wpływ raka na jakość życia. Boca Raton, Fla .: CRC Press, 1991: 105-11.
Google Scholar
3. Sherbourne CD. Funkcjonowanie społeczne: środki na problemy seksualne. W: Stewart AL, Ware JE Jr, eds. Pomiar funkcjonowania i dobrego samopoczucia: metoda badania wyników medycznych. Durham, NC: Duke University Press, 1992: 194-204.
Google Scholar
Odpowiedź
Autorzy odpowiadają:
Do redakcji: dr Geller pyta o kogo leczyć. Stwierdziliśmy istotną poprawę u mężczyzn z łagodnymi, umiarkowanymi i ciężkimi objawami; żadna cecha a priori nie pomogła przewidzieć odpowiedzi na terapię. Nocna częstotliwość oddawania moczu, która została oceniona, ale nie została uwzględniona w wyniku objawów, spadła w porównaniu z wartościami wyjściowymi u mężczyzn leczonych finasterydem, ale nie różniła się od tej u mężczyzn w grupie placebo.
Badania kliniczne finasterydu w leczeniu łagodnego rozrostu gruczołu krokowego obejmują obecnie ponad 3000 mężczyzn. Na podstawie dostępnych wyników uzyskano efekty zgłoszone po roku. Osiemdziesiąt jeden procent mężczyzn w naszym badaniu, którzy otrzymali finasteryd przez 12 miesięcy, zdecydowało się kontynuować leczenie, a 64 procent ukończyło 24 miesiące leczenia. Po 24 miesiącach ich mediana objętości prostaty zmniejszyła się o 25 procent, a maksymalny przepływ moczu wzrósł średnio o 2,3 ml na sekundę; 50 procent miało wzrost o 3 ml na sekundę lub więcej. Co więcej, średnia punktacja objawów poprawiła się o 3,3 punktu, co stanowi w przybliżeniu połowę efektu spowodowanego przezcewkową elektroresekcji prostaty, co oceniono za pomocą tego samego zatwierdzonego kwestionariusza Częstość ogólnoświatowej satysfakcji (tj. Czy pacjent był lepszy po leczeniu finasterydem) w ciągu jednego roku była większa u mężczyzn leczonych finasterydem niż u mężczyzn przyjmujących placebo na podstawie ocen dokonany
[patrz też: mixdent, endoskopia kapsułkowa cennik, dyżury aptek rybnik ]

Zobacz też: # gabinet stomatologiczny gliwice, # sterownik schładzalnika mleka, # urządzenie do sterylizacji narzędzi kosmetycznych,